The Sun And Moon - Le Bottin des Jeux Linux

The Sun And Moon

🗃️ Specifications

📰 Title: The Sun And Moon 🕹️ / 🛠️ Type: Game
🗃️ Genre: Arcade 👁️ Visual: 2D
🏷️ Category: Arcade ➤ Twitch ➤ Abstract 🏝️ Perspective: Third person
🔖 Tags: ⏱️ Pacing: Real Time
🐣️ Approx. start: 👫️ Played: Single
🐓️ Latest: 🚦 Status: 05. Tested & Working (status)
📍️ Version: Latest: - ❤️ Like it: 9. ⏳️
🏛️ License type: 🎁 Free of charge 🎀️ Quality: 2. 🏅️⭐⭐⭐⭐ (it works)
🏛️ License: Free ✨️ (temporary): 5 stars
🐛️ Created: 2014-06-30 🐜️ Updated: 2024-06-22

📦️ Deliverables

📦️ Package name: ..... 📦️ Arch:
📄️ Source: ..... 📦️ RPM:
⚙️ Generic binary: ✓ ..... 📦️ Deb:
🌍️ Browser version: ..... 📦️ AppImage:
📱️ PDA support: ..... 📦️ Flatpak:
✨️ Not use: ..... 📦️ Snap:

🚦 Entry status

📰 What's new?: 👔️ Already shown:
💡 Lights on: 💭️ New version published (to be updated):
🎨️ Significant improvement: 🦺️ Work in progress:
🎖️ This work: 3 stars 🚧️ Some work remains to be done:
👫️ Contrib.: goupildb & Louis 👻️ Temporary:
🎰️ ID: 14364

📖️ Summary

📜️[en]: Collect all three Shinies, then jump into the wormhole 📜️[fr]: Un jeu d'adresse et de réflexion dont l'objectif est de collecter les pilules pour être en mesure de se téléporter au tableau suivant

🎥️ Videos


🎲️ Gameplay: (202xxx♺), (202xxx♺), [fr](202xxx♺),

🕸️ Links

🏡️ Website & videos
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💰 Commercial
• (empty)

🍩️ Resources
(empty, license): [Homepage] [Dev site] 🎬️ g(202xxx)

🛠️ Technical informations
[PCGamingWiki] [MobyGames]

🦣️ Social
Devs (Daniel Linssen [fr] [en]): [Site 1 2] [Chat] [mastodon] [PeerTube] [YouTube] [Interview 1(202xxx) 2(202xxx)]
The Project: [Blog] [Chat] [Forums] [mastodon] [PeerTube] [YouTube] [PressKit] [reddit] [Discord]

🐝️ Related


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🕵️ Reviews
[HowLongToBeat] [metacritic] [OpenCritic] [iGDB]

🕊️ Source of this Entry: [Site (date)]

🦣️ Social Networking Update (on mastodon)

🕹️ Title:
🦊️ What's:
🏡️
🐣️
🔖
📦️
📖 Our entry: https://www.lebottindesjeuxlinux.tuxfamily.org/en/online/lights-on/

🥁️ Update:
⚗️
📌️ Changes:
🦣️ From: 🛜️

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🕶️

📚️ Name is a

📕 Description [en]

📜️ "blabla" 📜️


This is my second Ludum Dare and once again it was a fantastic experience. The Sun And Moon was made in 24 hours using GameMaker: Studio, Photoshop CS6, FL Studio and Bfxr. Please let me know what you think and thank you for checking out my game!

I'm currently working on a post-compo version with many more levels and features including controller support, proper full screen support, way better audio and best times for each level with bronze, silver and gold goals. For updates on how it's going please check out my website and twitter.

[HELP]

> To beat level 1, collect all three Shinies, then jump into the wormhole.
> To beat level 2, you must use the action button. By holding down the action button, you can enter solid objects such as the walls and floor. While inside solid objects, gravity is reversed and you will "fall" upwards.
> To beat level 16, the exit is to the left.
> To skip a level, press [ESC] and choose the next level on the level select screen.

📕 Description [fr]

Un jeu d'adresse et de réflexion dont l'objectif est de collecter les pilules pour être en mesure de se téléporter au tableau suivant, à jouer à l'aide de votre navigateur internet, par Daniel Linssen (Managore).

The Sun And Moon est un jeu d'adresse et de réflexion dont l'objectif est de collecter les pilules pour être en mesure de se téléporter au tableau suivant.

Le joueur dirige une sorte de globule (en forme de têtard lorsqu'il saute) à l'aide des touches fléchées, avec pour objectif de collecter toutes les pilules du tableau avant de sortir par le téléporteur (cercles vert concentriques). Les pilules étant bien souvent inaccessibles (parce qu'elles se trouvent sur des plateformes trop hautes ou au centre de la matière des plateformes, il lui faudra utiliser son pouvoir spécial (touche SHIFT) qui lui permet de passer au travers de la matière avant que celle-ci ne l'éjecte.
Il devra néanmoins veiller à ne pas tomber des plateformes (sinon il recommence) et donc bien doser son passage au travers de celles-ci, voir à utiliser le pouvoir d'éjection de la matière pour effectuer des sauts lui permettant d'atteindre des plateformes autrement inaccessibles par le simple saut.
Des broyeurs à éviter viennent parfois augmenter la difficulté des tableaux.

Il a été conçu en 48h à l'occasion du Ludum Dare 29 (Avril 2014) dont le thème était "Beneath the Surface".

🕵️ Test [fr]

🕵️ Test :
Un graphisme minimaliste mais suffisant, une petite musique un peu répétitive, et un gameplay amusant et surtout terriblement efficace, original et addictif.
Excellent ! J'en suis au niveau 14.
Bravo et merci à son auteur !